Zespół

Skład:

Przemysław Smyczek – guitar
Przemysław Kajnat – bass,voc
Piotr Rokosz – keys,voc
Arkadiusz Szymuś – guitar
Tymoteusz Ciastko – drums

Początki zespołu Eternal Deformity sięgają mroźnej zimy na początku 1993 r., kiedy
to założyciele zespołu – gitarzysta Arkadiusz „Aro” Szymuś oraz perkusista Rafał „Ryba” Rybiński  postanowili zrealizować marzenia o własnej kapeli oscylującej w klimatach coraz bardziej popularnego wówczas doom metalu. W niedługim czasie dołączył do nich drugi gitarzysta Przemysław „Smyku” Smyczek. Jako trio rozpoczęli prace nad tworzeniem debiutanckiego materiału poszukując wokalisty oraz basisty, a także stałego miejsca na próby, co nie było wówczas łatwym zadaniem. W połowie roku do  grupy dołączył wokalista Artur „Orzech” Olszewski dotychczas udzielający się w death metalowej grupie Golgotha.
W tym składzie Eternal Deformity zagrali pierwsze koncerty, a następnie, w 1994 roku weszli  do katowickiego „Beat Center Studio” gdzie  zostaje zarejestrowany debiutancki materiał „Forgotten Distant Time”, który wydaje na terytorium Polski firma „Baron rec”.

Pomimo ciągłego braku basisty zespół pracuje nad kolejnymi utworami eksperymentując
z odrobinę odmiennymi metalowymi klimatami, czego efektem jest, nagrane w 1996 roku, składające się z trzech utworów „Promo 96”, gdzie oprócz „klasycznego” metalowego zestawu instrumentów pojawiły się skrzypce, flet poprzeczny, fortepian, a także damski wokal. Utwory te weszły w skład drugiego materiału „Nothing Lasts Forever” zarejestrowanego w 1997 roku w gliwickim M. K.  Studio.  Zanim jednak do tego doszło
w zespole następują zmiany personalne – grupę opuszcza Ryba, którego miejsce zajmuje Tymoteusz „Tymon” Ciastko, wraz z którym szeregi Eternal Deformity zasila Przemysław „Kofi” Kajnat i w ten sposób kapela zyskuje wreszcie stałego basistę. Po nagraniu „Nothing…” z zespołu odchodzi Orzech, a Kofi obejmuje rolę wokalisty.

Zmiany personalnie pozytywnie wpływają na potencjał grupy i już w 1998 roku zespół po raz kolejny zamyka się w studio – tym razem jest to katowickie „Alkatraz Studio”, gdzie pod czujnym okiem  Jacka Regulskiego, ówczesnego gitarzysty grupy KAT nagrywa kolejną płytę „In The Abyss of Dreams… Furious Memories”, która ukazuje się w 1999 roku nakładem nieistniejącej już białostockiej niezależnej firmy „Demonic Records”. Jest to pierwszy materiał grupy który ukazał się na płycie CD. Podczas nagrywania materiału skład zespołu zasila klawiszowiec Piotr „Parapet” Tomala. W tym czasie grupa intensywnie koncertuje na terenie kraju i przystępuje do intensywnej pracy nad kolejnymi utworami.

W lipcu 2001 roku zespół nagrywa kolejną płytę –, która zostaje zarejestrowana w Mamut Studio. Nagrywanie materiału wiąże się wieloma niecodziennymi sytuacjami – znikające lub „kasujące się” twarde dyski, włamanie do studio, trzykrotna zmiana lokalizacji co niestety znacząco odbija na jakości zrealizowanego materiału. Po zakończeniu prac nad płytą zespół opuszcza Parapet.

Po nagraniu i wydaniu własnym sumptem „The Serpent Design” grupa zapada w stan swoistej „hibernacji”. Trwają prace nad kolejnymi utworami, jednakże ich tempo zdecydowanie odbiega od tych wcześniejszych. Grupa kilkukrotnie zmienia miejsce prób. Pojawiają się również różne zawirowania w sferze prywatnej muzyków. Ta sytuacja ma również dobre strony ponieważ w tym czasie do grupy dołącza kolejny „operator” klawiszy Łukasz „Kilo” Kiljanek, który ma duży wkład w brzemiennie i charakter muzyki Eternal Deformity. W połowie 2007 roku w olkuskim  „Zed Studio” zespół  nagrywa album „Frozen Circus”. W ten sposób rozpoczęła się trwająca do dziś współpraca grupy z Tomaszem „Zedem” Zalewskim. „Frozen Circus” zostaje wydany przez włoskie firmy Code666 / Aural Music, z którymi zespół podpisuje długoterminowy kontrakt. Od tego materiału muzyka grupy jest określana jako avant-garde metal, a przez niektórych recenzentów nawet jako deform metal.

Idąc za ciosem muzycy podejmują pracę nad kolejnym materiałem, równocześnie koncertując w kraju i poza jego granicami m. in. zamykając Festiwal Brutal Assault. W tym czasie pokład opuszcza „Kilo” a jego pozycję zajmuje Piotr „Szatan” Rokosz, który równocześnie udziela się w swojej macierzystej formacji Narrenturm. Oprócz obsługi klawiszy Szatan wspomaga również wokal Kofiego. W tym składzie Eternal Deformity nagrywa w 2012 roku kolejną płytę – „The Beauty of Chaos”.

Po zagraniu następnej serii koncertów zespół rozpoczyna pracę nad kolejną odsłoną Eternal Deformity, która w 2015 roku przyjmuje formę najnowszej płyty „No Way Out” wydanej początkowo własnym sumptem przez zespół a następnie w listopadzie 2016r., przez szwedzką wytwórnię Temple of Torturous.